Spring palette

 

Chicfirst_springpalette4

English

Though spring is not in the air,  a couple of weeks ago I’ve been taken by this “springtime spirit” and I started looking for a springtime eyeshadow palette. What I found was so wintry, that I understood I needed something totally new. So I entered a Kiko shop and purchased a few eyeshadows to create a palette of my own.

I’m a great fond of creamy eyeshadows, because they last more and they moisture the skin. Nowadays most of the products don’t leave your eyes striped and are easy to blend.

Having green eyes, I chose some “classics” like violet, pink, light grey and cinnamon.The texture is very soft. The hue is lighter than you see in the pics.With a good brush you can create cool shadows, but the advantage is you can create the palette you like.

Italiano

Anche se la primavera non è ancora nell’aria, un paio di settimane fa sono stata colta da questo “spirito primaverile” e ho cominciato a cercare una palette primaverile. Ma quello che ho trovato era così invernale che ho capito di aver bisogno di novità. Allora sono entrata in un punto vendita Kiko e ho comprato qualche ombretto per creare una mia palette personale.

Sono una grande sostenitrice degli ombretti in crema, perché durano di più e idratano. Oggi la maggior parte dei prodotti non lascia strisce sulle palpebre ed è semplice da sfumare.

Chicfirst_springpalette

Avendo gli occhi verdi ho scelto un po’ di “classici”, come il viola, il rosa, il grigio chiaro e il cannella.

La texture è davvero morbida. E le tinte sono più chiare di come le vedete in foto. Con un buon pennello si possono creare delle sfumature davvero belle ed è come comprare una palette completa, col privilegio di potersela creare a piacimento.

Chicfirst_springpalette3

About Alessia

Communication consultant, PR, beauty and food blogger, marathon runner, not in this order
This entry was posted in Beauty, Make up, Shopping, Spring/Summer and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s